News Portal

  • कुवेतबाट नेपाल पैसा पठाऊन अमन एक्सचेन्ज नै रोज्नुहोस्।

  • जहाँ साइत नहेरी घाँस काट्न पाइँदैन?

    समिर कुमार अधिकारी (द्रुपद)
    १२५ पटक

    पोखरा । मनाङको नार्पा भूमि गाउँपालिका, फू गाउँकी नाङसाङ छ्योकी मध्यरातमै उठेर घाँस काट्न क्याङ पुगिन् । उज्यालो हुँदा उनीसहित गाउँभरिका किसानहरू क्याङमा भरिभराउ थिए
    फूबाट क्याङ जान करिब साढे ३ घण्टा हिँड्नुपर्छ । यहाँ घाँस काट्नका लागि लामाले साइत जुराउनु पर्छ । सोही साइत अनुसार नाङसाङ लगायत गाउँलेहरू मध्यरातमै क्याङतर्फ लागेका हुन् ।
    लामाले घाँस काट्न निकालेको साइतबारे अघिल्लो दिन नै कटुवालमार्फत गाउँलेलाई सूचित गरिएको थियो । डाँडामाथिबाट कटुवालले चिच्याएर गाउँलेलाई साइतबारे जानकारी दिन्छन् ।
    फूका किसानको गोठभरि याक–चौंरी र घोडा छन् । हिउँदमा तिनै पशुलाई खुवाउन अहिले नै घाँस काटेर राख्नुपर्छ ।
    पहाड र तराइतिर कुनै विशेष काम गर्नका लागि साइत हेर्ने चलन छ । तर हिमाली क्षेत्रमा घाँस काट्ने पनि विशेष काम हो । मनाङको नार्पाभूमिका नागरिकले वर्षभरिमा ३ दिनमात्रै घाँस काट्न पाउँछन् । हिउँदमा हिउँले ढाकिने भएकाले उनीहरू बेंसी झर्छन् । त्यही हिउँदमा पशु बस्तुलाई खुवाउन अहिले नै घाँस काटेर थन्क्याउने चलन छ ।
    तर घाँस काट्नुअघि लामाले विशेष दिनको साइत हेर्छन् । उक्त साइतबारे कटुवालले गाउँभरिका मान्छेलाई सञ्चार गर्छन् ।
    नारका फुर्पा ठेले लामा हिउँ परेको समयलाई सहज बनाउन घाँस काटेर राख्ने गरिएको बताउँछन् । ‘यो पशुपालन गर्ने ठाउँ हो । हिउँ परेपछि पशु जोगाउन गाह्रो हुन्छ । हरियो घाँस पाइँदैन,’ उनले भने, ‘पशुपालन धेरै भएको हुँदा बेलैमा जोहो गरिएन भने हिउँद साह्रै कष्टकर हुन्छ । हिउँदका लागि जोहो गरिएको हो ।’

    नारका किसानहरू च्याँखु र मेतासम्म घाँस काट्न झर्छन् भने फू गाउँका चाहिँ क्याङमा जान्छन् ।

    उनीहरूले ३ दिनसम्म गाउँमै घाँस काट्छन् । ३ दिन वनमा र बाँकी ३ दिन बेँसीमा गएर घाँस काट्ने गर्छन् । ‘घाँस धेरै उम्रेको वर्षमा ३ दिनसम्म काट्छौँ । घाँस नहुँदा २ दिनसम्म काटिन्छ,’ लामाले भने, ‘अनुकूल समय हेरेर समाजको काम र मौसमसमेत आकलन गरेर लामाले साइत निकाल्नुहुन्छ ।’

    लामाको गोठमा ६ वटा याक र २ वटा घोडा छन् । हिउँदयाम सुक्खा हुँदा पशुपालनमा निकै सास्ती पर्ने उनको भनाइ छ ।

    तीन दिन काटेको घाँसले किसानहरू हिउँदभरिलाई पुर्‍याउँछन् । एक हिसाबले घाँस काट्ने समय पर्वजस्तै उत्सवमय हुन्छ । हुन त बेँसीमा चरन क्षेत्र छुट्ट्याइएको छ । नार र फूमा बर्खाका बेला बेँसीमा वस्तु झार्न प्रतिबन्ध छ भने हिउँद लागेपछि गाउँमा उकाल्न पाइँदैन ।

    बर्खाको समय खेती गरिन्छ । खेती मास्ने डरले पशुहरू लेकतिर चराउँछन् । ‘गाउँमा घाँस काट्ने ठाउँ छैन । वनमा पनि खासै घाँस भएन । हिउँ परेन भने जसोतसो चल्ला नत्र त बस्तुहरू भोकै मर्छन्,’ अर्की किसान पाल्मा सांगी भन्छिन् ।

    गाउँलेहरू हिउँदका लागि बसाईं पनि सर्छन् । नार गाउँका मानिसहरू च्याँखु र मेतामा सर्छन् भने फू गाउँकाहरू क्याङमा आउँछन् । केहीचाहिँ आफन्त भेट्न र सानोतिनो व्यापारका लागि काठमाडौँ, पोखरा र नेपालका विभिन्न सहरमा पुग्छन् । यो उनीहरूको वार्षिक तालिका नै हो ।

    हिमाली क्षेत्र भएकाले नबिग्रिने मौसम हेरेर पात्रोबाट उपयुक्त समय निकालिने नार्पाभूमि गाउँपालिकाका अध्यक्ष कोन्जो तेन्जिङ लामाले बताए ।

    ‘मौसम सफा भएको र पानी नपर्ने समय पात्रोबाट लामाले खोजी गर्छन् । लामाले निकालेको समयभित्रै घाँस र खेती थन्क्याइसक्नु पर्छ,’ उनले भने, ‘भ्याइएन भने पनि त्यसपछि काम गर्न पाइँदैन । खासगरी लामाले फसल नकुहिने समयको खोजी गर्ने हो ।’

    तराई र पहाडमा जस्तो यहाँ मन लागेको बेला बाली भित्र्याउन पनि पाइँदैन । घाँस काट्न पनि पाइँदैन ।

    प्रायःजसो भदौको अन्तिम र असोजको पहिलो साता घाँस काट्ने उपयुक्त समय निस्किन्छ । यो समय घाँससँगै करु भित्र्याउने चटारो पनि किसानलाई हुन्छ । उपयुक्त समय खोजी गर्न धावाशेर्पा नामको छुट्टै समिति गठन भएको हुन्छ । सात सदस्यीय समितिमा लामासहित गाउँका अगुवाहरू हुन्छन् ।

    ‘अनुसासनका लागि यो नियम लागु गरिएको हो । धावाशेर्पाले निकालेको मितिभन्दा तलमाथि कोही जाँदैनन् । सबैले नियम मान्छन्,’ पालिका अध्यक्ष लामाले भने, ‘मन लाग्यो भनेर जतिबेला पनि घाँस काट्न पाइँदैन । एक जनाले बदमासी गर्‍यो भने गाउँभरिको तालिका बिग्रिन्छ ।’

    पशु सहजै नपसुन् भनेर नार र फूका दुवै गाउँमा गेट लगाइएको छ । त्यहाँको ढोका लागेपछि अन्यत्रबाट पशुमात्रै होइन, मान्छे पनि छिर्न सक्दैनन् । पशुहरू गेटबाट भित्र छिरे भने कारबाही नै हुन्छ । पशुधनीले क्षतिपूर्ति तिर्नुपर्छ ।

    गाउँपालिकाका उपाध्यक्ष मिङमर फुन्चो लामाका अनुसार निषेधित समयमा कुनै पशु महेन्द्रपुल कट्यो भने पाँच सय रुपैयाँ प्रतिगोटा जरिवाना लाग्छ । पुल नकटेकाले ३ सय तिर्नुपर्छ । जरिवाना लिन गोठालाको समूह छ । समूहले भनेको नमाने आमा समूह र युवा क्लबमा उजुरी गरिन्छ ।

    घाँस काट्दा र बाली थन्क्याउँदा साइत हेर्ने चलन मनाङसँगै उत्तरी मुस्ताङ र डोल्पा तथा उत्तरी गोरखामा पनि प्रचलनमा छ । उच्च हिमाली क्षेत्रका नागरिकहरू कात्तिकदेखि चैतसम्म बेंसी झर्छन् । हिउँ पर्न कम हुन थालेपछि गाउँ उक्लिन्छन् ।

    प्रतिकृया दिनुहोस्

    प्रहरी विधयेक आइतबार मन्त्रिपरिषद्‍मा पेस

    काठमाडौँ। नेपाल प्रहरी र सशस्त्र प्रहरी बल नेपाल सम्बन्धी कानुनलाई संशोधन तथा एकीकरण गर्न वनेको...

    बीआरआईबारे कांग्रेसमा तीनथरी मत, यही कारण सरकार नढलोस् भनेर ओली–देउवा सचेत

    काठमाडौँ। सत्ता गठबन्धनको एक मुख्य घटक नेपाली कांग्रेसले चिनियाँ परियोजना बेल्ट एन्ड रोड इनिसिएटिभ (बीआरआई)...

    मंसिर ९ गते आईतबारको तपाईको आजको राशिफल

    आज मिति वि.सं.२०८१ मंसिर ९ गते आईतबार || सन् २०२४ नोभेम्बर २४ तारिख || नेपाल...

    ओलीले षड्यन्त्र गरेर आफूलाई सहकारी ठग बनाइदिएको धनराज गुरुङको आरोप

    काठमाडौं। नेपाली कांग्रेसका उपसभापति धनराज गुरुङले आफूलाई षड्यन्त्र गरेर सहकारी ठग बनाइएको बताएका छन्। शुक्रबार...

    भर्जिनिया दुर्घटनामा ज्यान गुमाउने नेपालीको परिचय खुल्यो

    काठमाडौं। अमेरिकाको भर्जिनियामा ४ जना नेपाली सवार कार दुर्घटना हुँदा मृत्यु भएका २ जनाको परिचय...